måndag 19 oktober 2009

Skinka utan tillsatser?

Ja, kan man få tag på det? Den frågan har jag ju ställt mig tidigare och ni som har läst bloggen ett tag har säkert sett att just skinka har varit på tapeten flera gånger. Jag har ju konstaterat att det går att få tag på lufttorkad skinka utan tillsatser, men i övrigt har jag misslyckats.

I början av sommaren var jag bland annat in på en livsmedelsbutik i närheten av mitt jobb och frågade där efter varmrökt eller kokt skinka utan tillsatser, vilket de inte hade fick jag veta, men jag bad mannen i butiken att framföra önskemål om att ta hem det, vilket han skulle göra.

Huruvida det var min fråga eller något annat som gjorde att man beslutade sig för att ta in det i sortimentet vet jag inte, men idag när jag var förbi (efter väldigt lång tid alltså) så frågade jag en dam i butiken hur det hade gått. Svaret jag fick var mycket positivt, för hon berättade att de hade haft sådan skinka, men att det just nu inte gick att köpa in från leverantören, men så snart det gick igen så skulle de sälja det igen.

Jag tackade givetvis och berättade att en annan handlare hade sagt att de fått sluta med att köpa in skinka utan tillsatser för att den inte sålde på grund av färgen, men det hade inte de haft problem med berättade hon. Så snart jag har sett innehållsförteckningen och att den verkligen är vad butiken säger, så ska jag skriva på bloggen vilken butik det gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar