onsdag 14 oktober 2009

Bohusröra

Trots att jag vet att det är massor av tillsatser i majonnäsröror så kan jag inte låta bli att köpa dem ibland och varje gång så läser jag och börjar inse att det inte finns någon sort som är någotsånär ren.

Förra veckan så köpte jag något som kallas Bohusröra och smaken var det inget fel på, men innehållet kan man ju ha vissa åsikter om:

majonnäs (rapsolja, vatten, äggula, senap, vinättika, socker, salt, surhetsreglerande medel (citronsyra))
kräftstjärtar
räkor
rödlök
citron
dill
vitlök
kryddor
smakförstärkare E 621
konserveringsmedel E 202, E 211
stabiliseringsmedel E 412, E 415

Ska det verkligen behövas så många tillsatser i en röra? Med tanke på alla ingredienser så borde det ju vara smak nog kan man tycka. Jag ska mejla företaget som har gjort röran och fråga vad de själva anser om det här.



1 kommentar: