torsdag 1 oktober 2009

Hur har djuren det?

Genom åren har jag många gånger tänkt att jag skulle ta reda på mer om hur våra djur har det. De djur vi äter alltså. Pinsamt nog har jag inte gjort mycket mer än att tänka på att inte köpa ägg från hönor som sitter som packade sillar. I övrigt så är det väldigt svårt eftersom det oftast inte står något på till exempel kycklingpaketet. Men jag tycker att det här är en så viktig del av mina funderingar kring vad jag äter och varför, så jag kommer att ta reda på det jag kan om djurens förhållanden.

Det är klart att man hör ett och annat och jag läste nyligen att de lagar som finns i Europa (vi är ju med i Europeiska unionen och där regleras det här) är hyfsat bra, problemet är att de inte efterlevs som de borde. Därför måste vi konsumenter vara mer på hugget och inte acceptera det här och för att ställa krav måste vi ha kunskap och jag ska i alla fall bidra med det jag kan genom min blogg för att få fler engagerade mot dåliga och hemska djurförhållanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar