torsdag 15 oktober 2009

Citroncyra i musslor

I juli skrev jag om musslor och att det var citronsyra tillsatt. Samma dag så mejlade jag till Ica och frågade varför det var citronsyra i musslorna. Nu – efter nästan tre månader – så fick jag äntligen svar. Det tog ett tag, men bättre sent än aldrig.

Till Ica 090722

Hej, jag har köpt olika varor med ert eget märke och jag såg att i konserven med musslor så fanns det citronsyra. Varför tillsätts det till just musslor? I makrillen i tomatsås fanns det däremot inte.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Hej!

Tack för att du har hört av dig till oss.Citronsyra tillsätts till musslorna för smakens skull.Du är alltid välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper gärna till! 

Med vänlig hälsning
ICA Kundkontakt
Camilla Gustavsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar