torsdag 29 januari 2015

Riktigt Tunna chips

En i alla fall för mig ny sorts chips. Smaken är gräddfil och rödlök. Jag gillar att prova sådant som jag inte tidigare har ätit så jag roffade åt mig en påse när handlade. Nu när jag har kommit hem så blev jag nyfiken på innehållet; man är ju alltid hoppfull med nyheter, det kan ju vara så att tillverkarna äntligen har tagit sitt förnuft tillfånga och gjort chipsen helt tillsatsfria. I detta fallet var det dock inte så, utan det finns citronsyra i.

Ingredienser:

potatis
solros-/rapsolja
kryddblandning (vassleextrakt (från mjölk), salt, rödlökspulver, socker, aromer, kärnmjölkspulver, jästpulver, lökpulver, syra (äppel-, citron- och mjölksyra), vitlökspulver)

Sådär, då var alla ingredienser med, vilka var några stycken. Jag hoppas i alla fall att de är goda, men det får jag veta först i morgon kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar