onsdag 4 februari 2015

Gnocchi di patate

Oj vad goda de här gnocchina är! Nu har jag dock läst innehållsförteckningen och jag är inte helt övertygad om att innehållet är lika bra som smaken är. Så här ser det ut:

potatispuré (vatten, potatisflingor)
vetemjöl
vatten
rismjöl
potatisstärkelse
salt
syra (E200)
naturlig arom

E 200 heter också sorbinsyra och ett syntetiskt framställt konserveringsmedel. Det kan ge hudirritation så har man sådana problem så kanske man ska vara lite extra försiktig. Trist på något som är så väldigt gott, men för mig så får de vara framöver. Dock så älskar jag gnocchi och jag tänkte prova att göra mina egna, fast det hade jag i och för sig tänkt ändå. Även om jag inte brukar lägga ut recept här, så kommer jag att göra det om jag hittar något bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar