torsdag 12 februari 2015

Varför är det inga hallon i hallonsodan?

I går bloggade jag om hallonsoda och innehållet i den. Det fanns allt möjligt, men inga hallon. Nu när jag skulle blogga igen så kände jag att får bli om läsken i dag igen och jag ska mejla till tillverkaren och fråga hur det kan komma sig att det inte finns hallon i något som har hallon i namnet. Så här kommer jag att skriva:

Hej

Jag blev nyfiken på innehållet i hallonsoda och ser att det finns allt möjligt bland ingredienserna, men inga hallon. Borde det inte finns det när namnet i alla högsta grad antyder att det finns sådana i läsken?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Vi får väl se vad det blir för svar. Vem vet, kanske döljer sig hallonen i "naturliga aromer"? Fast då borde det stå det kan man tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar