onsdag 18 februari 2015

Svar om oxkinden

Det gick snabbt att få svar om oxkinden och bemötandet var bra också:

Hej Katharina!

Tack för att du hör av dig!

Vad roligt att höra att du tycker om vår produkt.

Jag vill försäkra dig om att våra produkter endast innehåller tillsatser som är tillåtna inom EU och Sverige. Därmed litar vi på den bedömning om tillsatsernas hälsoeffekter som Livsmedelsverket och centrala Europeiska livsmedelsmyndigheter gjort. Skulle nya rekommendationer komma från myndigheterna, kommer vi på nytt att ta ställning till vilka tillsatser vi vill använda. Vi deklarerar alla tillsatser på produkternas etikett.

E220 är ett konserveringsmedel och det är barbecuesåsen som innehåller det.
Vi arbetar ständigt med att anpassa sortimentet och varornas innehåll efter vad konsumenterna efterfrågar. Vi strävar efter att alla konsumenter ska kunna hitta bra mat i våra butiker.

Jag framför dina önskemål till vår kvalitetsavdelning.

Med vänlig hälsning

Marie Engberg
________________________________________

Med vänliga hälsningar

XXX Sverige AB
Konsumentkontakt
Telefon 0771-876770


Jag mejlade tillbaka och skrev så här:

Hej

Tack för snabbt och utförligt svar. Toppen att du skickar mina synpunkter vidare till kvalitetsavdelningen, förhoppningsvis så gör de bedömningen att det bör säljas tillsatsfri kind också, även om man behåller den marinerade. Det är ju väldigt mört och fint kött.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Vissa kanske tycker att jag lägger ner onödig tid och jag är ju bara en av alla konsumenter, men jag tror ändå på att vi kan påverka, det enda som behövs är att vi blir många fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar