måndag 16 februari 2015

Oxkindsmejl

I går så skickade jag ett mejl till oxkindsfabrikanten och i dag fick jag ett automatsvar. Vi får se hur lång tid det tar innan det kommer att riktigt svar också, ibland känns det som att man inte får mer än det där automatsvaret, men det kanske mer är en känsla än hur det verkligen är. Så här ser i alla fall mitt mejl ut:

Hej

I går tillagade jag er oxkind, som smakade mycket bra, men jag har en kommentar om innehållet i den. Först så vill jag säga att jag blev väldigt glad när jag såg att ni sålde kind, för det är inget som normalt sett säljs även om det är mört och fint kött. Däremot så hade jag inte kunnat drömma om att hitta konserveringsmedlet E 220 i köttet. Varför? Vakuumpackat kött ska väl klara sig ändå och om man nu ska tillsätta något, finns det inte bättre val än just detta, som faktiskt vissa experter har betänkligheter emot?

Jag ser fram emot kött som innehåller just bara kött och hoppas att ni är tillmötesgående angående detta till oss konsumenter som inte vill ha onödiga tillsatser i maten.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det är klart att man blir irriterad när man köper kött och så är det tillsatser i det. Jag hoppas på ett snabbt svar som jag kan lägga ut här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar