måndag 23 februari 2015

Hemgjord gnocchi

Jag har skrivit om gnocchi flera gånger på sistone och i dag har jag äntligen gjort mina egna. Om ni visste hur enkelt det var. Det är så klart lite pyssel, men de blir godare än de färdigköpta, flera gånger billigare, men framför allt: du slipper onödiga tillsatser då de enda ingredienserna är potatis, mjöl, ägg och olivolja. Jag hade i ett par nypor salt också vilket jag rekommenderar då de blir alldeles för smaklösa annars. Gör sedan en sås med ingredienser som du tycker om och rör ner de kokta gnocchina i såsen. Busenkelt!

Efter att ha gjort dessa godbitar så är jag ännu mer övertygad om att det inte behövs några E-nummer i dem. Det går dessutom att frysa in de små bitarna och sedan tina och koka eller till och med koka dem frysta. Det här måste du prova, du kommer inte att ångra dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar