söndag 22 februari 2015

Gnocchi

Jag hade ambitioner om att göra egen gnocchi, men det har inte blivit av ännu, dock har jag provat flera färdiga sorter. Köpte en i helgen som smakade mycket bra, men innehållet var inte upplyftande alls. Hur svårt kan det vara att göra gnocchi med bara de nödvändigaste ingredienserna? Måste man ha flera tillsatser i? Nu har jag i alla fall bestämt mig för att inte köpa de där supergoda små potatispastaknytena mer. Det blir helt enkelt till att lära sig göra egna. Det verkar i och för sig inte speciellt svårt, men man vet ju inte om man aldrig har provat tidigare.

Samma med majonnäs, varför gör man inte sin egen? Jo det har jag har provat och det var både enkelt och gott, men så kommer bekvämligheten smygande och man tar en burk i stället för att det är så lätt. Fast när det gäller majonnäs så finns det alternativ och det köper jag ibland. Den är i och för sig mycket dyrare, men då och då så kan man unna sig det bättre valet tycker jag. Fast det går åt en del om man ska göra smörgåstårta och det gör jag väldigt ofta. Det talar å andra sidan för mer hemgjord majonnäs.

För övrigt så åt vi även chips och dipp i helgen. Chips blir det alltid när det är helg, men dipp äter vi bara någon gång om året, på sin höjd. Varför vet jag inte för det är väldigt gott det med. Innehållet i pulvret var väl inte det mest upplyftande här heller, men jag återkommer om det.

Så där, nu har jag skrivit av mig lite och det känns alltid skönt. Fler valmöjligheter är vad jag vill se och jag fortsätter med bloggen och alla mejl till producenter och frågor i affärerna tills dess att jag hittar det som jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar