måndag 9 februari 2015

Färskost och recept

Efter gårdagens blogginlägg så kikade jag in på en annan stor receptsajt och gjorde samma sökning, alltså så sökte jag på färskost och på en stor färskoststillverkare. När jag bara sökte på färskost 338 träffar, men på det kända ostmärket så blev det 87 recept. Mycket bättre än på den andra sajten. Fast jag är fortfarande fascinerad över att man rekommenderar vissa sorter framför andra. För mig är det faktiskt smygreklam.

Men ska man leta efter recept med färskost så finns det alltså en poäng att göra olika sökningar, för då får man många fler träffar, sedan så är det ju bara att byta ut ostsorten till en tillsatsfri. Jag har inte tänkt så mycket på det här tidigare, men fortsättningsvis så ska jag göra det när jag letar efter nya recept.

Att hitta recept och laga mat gör för övrigt att vi får i oss färre tillsatser, både hälsovådliga och flufftillsatser som bara gör att tillverkarna tjänar pengar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar