onsdag 25 februari 2015

White with Truffle

Gudomligt god ost som jag smakar för första gången. Förutom att äta den som den är på en smörgås eller på kex så är jag övertygad om att den här skulle kunna piffa upp vilken tråkig pastarätt som helst. Nu blir det till att fundera över vad jag kan göra med den utöver att äta den utan tillagning, men den är ju en bit på 150 gram så det räcker ju till både och.

Innehållet ser ut så här:

pastöriserad mjölk och grädde
tryffelpreparat 2 %
salt
syrningskultur
tryffelarom
ystenzym
vitmögelkultur

Osten är fyllig och smakrik men ändå mild. Jag gissar att innehållet är E-nummerfritt, men sådant kan man inte alltid veta, så jag får ta reda på det och sedan återkomma. Jag hoppas verkligen att det är som jag vill så att jag kan skriva mer om osten och berätta vem tillverkaren är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar