fredag 13 februari 2015

Snabbt svar om hallonsodan

Tänk vad snabba en del är på att svara medans andra inte bryr sig om att återkomma alls. XXX skickade svar med vändande post och så här skrev de:

Hej Katharina!

Tack så mycket för ditt mejl.
Ja, man tänker säkert på hallon men det är smaken som man syftar på gällande läskedrycker. XXX drycker deklareras och benämns som: Kolsyrad läskedryck "med smak och färg från naturen". Det finns inga apelsiner i apelsinläsk, frukt i fruktsodan eller smultron i smultronsodan osv. Det är aromämnen som framkallar smaken i en produkt.

Den naturliga aromen i drycken innehåller en blandning mellan olika naturliga aromer för att få den goda hallonsmaken eller smultronsmaken eller päron eller....
(Även milkshakes tex. är oftast en produkter som man kallar till exempel Jordgubb, banan mm. men de innehåller sällan just jordgubbar eller bananer)

Vill du veta mera om aromämnen så gå gärna in på Livsmedelsverkets hemsida www.slv.se

I våras lanserade vi en helt ny produkt, Loka Crush i tre olika smaker (en fruktdryck som innehåller 14% fruktjuicer) kanske har du redan testat dem?


Med Vänliga Hälsningar


Riitta ▪ Konsumentkontakt


Jag tackade så mycket, även om jag som jag sa hade trott att det skulle ha funnits i alla fall lite frukt i läsken och jag skrev också att jag skulle prova den nya Lokan. Det hade varit trevligt med ett svar som hade sagt att det finns frukt i produkterna, eller att man planerar att införa det, men nu är det inte så. Däremot så blev jag glad för att det var så vänligt skrivet och kom så snabbt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar