onsdag 21 januari 2015

Samverkanseffekten

Jag sökte på det ordet på Livsmedelsverket och hittade lite, med betoning på lite, information om detta. Avslutningsvis så stod det så här:

Vad gör Livsmedelsverket?

Livsmedelsverket deltar bland annat i ett EU-finansierat projekt, som har till syfte att uppskatta hur mycket av en grupp bekämpningsmedel som konsumenten utsätts för och om det är någon hälsorisk.


Sidan är inte uppdaterad sedan mer än 3 år, så vad som har hänt vet jag inte, men det ska jag ta reda på. Däremot så kan jag berätta att samverkanseffekten handlar både om vad vi äter och annat som vi i naturen kommer i kontakt med. Det finns viss forskning, men den är begränsad. Det är självklart svårt att forska på sådant här eftersom det är så otroligt mycket som finns i form av gifter som sedan kombinerar sig med de tillsatser som finns i maten, men det vore ändå önskvärt att mer gjordes då det är så otroligt viktigt och vår hälsa går inte i repris. Håll utkik på bloggen, för jag kommer att skriva mer om detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar