lördag 24 januari 2015

Prinskorv

I går var jag in på en stormarknad och frågade efter tillsatsfri prinskorv. Jag har nämligen handlat sådana tidigare på det här stället, vilket var för drygt ett år sedan, sedan har jag inte tänkt på det eftersom jag inte köper prinskorv så ofta. Personalen hade inte full koll, men på det här stället är de alltid väldigt tillmötesgående, så de tog reda på hur det låg till och svarade att jo då, den korven har de sålt, men det är bara till jul. Jag svarade att det var tråkigt att de inte sålde tillsatsfri korv annars och föreslog att de skulle ta in den även när det inte var jul och precis som City gross, sätta upp små skyltar som talar om vad som är tillsatsfritt. Jag fick väl ingen jätterespons, men nu har jag i alla fall framfört mitt önskemål.

Visst är det konstigt att vare sig kunder eller personal bryr sig mer om detta än att man bara säljer tillsatsfri korv en gång om året? Men det finns att få tag på så det är bara att fortsätta fråga. Gör det du med, för ju fler som frågar efter en vara, ju större är chansen att den kommer att tas hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar