lördag 3 januari 2015

Senap grovkornig från Apoteket

Maken och jag fick en jättefin senapsburk i julklapp och innehållet visade sig vara lika bra som porslinsburken var fin. Här är inget annat än det nödvändigaste nedblandat i senapen.

Ingredienser:

socker
senapsfrö
vinättika
vatten
salt
vinsyra
kryddor

Jag har skrivit om flera senapssorter genom åren och för det mesta använder jag E-nummerfri dito. De gånger som jag har köpt eller fått något annat så har jag kunnat notera att den vare sig är godare eller mer hållbar. De har i alla fall inte haft så mycket längre hållbarhetstid så att det har varit något problem med de andra sorterna. Det är verkligen mycket märkligt att man som senapstillverkare väljer att slänga i olika tillsatser när man vet att det inte är nödvändigt. Skärpning till er som säljer på oss tillsatser som vi klarar oss utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar