tisdag 27 januari 2015

Julknäcke från Wasa

Ett riktigt gott julknäckebröd görs av Wasa. Nu är säsongen sedan ett tag slut, men jag tillåter mig att skriva om det ändå och ibland så är det ju utförsäljning på säsongsvaror, så har du tur kanske du hittar det till riktigt lågt pris. Brödet är mild och har lite sötma. Perfekt till julskinka eller bara med ost så här ett tag efter julen.

Innehåll:

vetemjöl (91 %)
jäst
socker
vegetabiliskt fett (palm, raps)
salt
fänkål (1,2 %)
anis (0,51 %)
koriander (0,39 %)

Tyvärr så hittar jag ingen information om palmoljan på förpackningen. Det är visserligen ingen tillsats, men jag är av åsikten att man ska ha respekt för de problem som skövlingen av regnskog medför bara för att vi ska få billig olja. Jag mejlar och frågar så får vi se vad de säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar