fredag 9 januari 2015

Lindahls grekisk yoghurt

I stressen så köpte jag nyligen yoghurt med jordgubbssmak i stället för naturell. Eftersom det var en halv liters-burk och texten "jordgubbssmak" stod under med gemener och i allan färg och dessutom kursiverat. Det andra var tydligt skrivet i svarta versaler. Nu kan jag ju inte hålla Lindahls ansvariga för mitt slarv, men det kunde verkligen ha varit tydligare. Hur som helst så smakade den väldigt bra, även om jag ogillar att den innehåller tillsatt socker.

Så här ser innehållsförteckningen ut:

mjölk
grädde
yoghurtkultur
socker
svartmorotsjuice
naturlig arom

Jag äter upp den eftersom jag ändå har köpt den och den smakade bra, men icke att jag köper den här igen och äter till frukost. Är det jordgubbsyoghurt så vill jag ha jordgubbsbitar i och jag vill inte ha socker tillsatt. Men några E-nummer är det inte i burken och det är givetvis mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar