fredag 16 januari 2015

Sifo

Ingen har väl inte hört talas om Sifo, vår största opinionsmätare. I går fick jag ett samtal från dem där de ville ställa frågor om en av våra största livsmedelskedjor. Självklart så tackade ja, vilket jag också gjorde när de i slutet av samtalet undrade om de kunde höra av sig om några månader igen. Mannen som ringde presenterade sig med både för- och efternamn, något som man inte är bortskämd med numera, då alla tror att de är hej och du med en. Dock var det som att prata till en korrekt inställd robot, för allt var väldigt neutralt och korrekt, men han var trevlig så inga problem egentligen.

I alla fall: vad han ville var att ställa en massa frågor och de rörde kundinformation, utbudet av produkter, miljöarbete, koncernen och en del annat. Flera frågor kunde jag inte alls svara på trots att jag är kund och även får deras tidning. Men jag gjorde så gott som jag kunde och sista frågan var öppen för egna kommentarer och alla kan väl gissa vad jag skickade med? Jag sa att jag skulle vilja att de var mer informativa angående tillsatser till oss kunder och även att de gav mer information om sina varor i övrigt. Det är lätt hänt att man väljer bort något och tror att det alternativ man tar är bättre, men det är inte alls säkert att det är så och nu tänker jag på miljön. Sådant skulle våra handlare kunna vara behjälpliga med. Jag kommenterade även samverkanseffekten under en av de tidigare frågorna.

Jag hoppas innerligt att de tar till sig av det som vi kunder framför, men det utgår jag ifrån. Varför betala stora pengar för något som bara är för syns skull?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar