torsdag 11 november 2010

Nästa grisköttsvar

Jag mejlade ju flera butikskedjor för att fråga om griskött från grisar som inte kastrerats utan bedövning. Nästa svar som jag fick ser ut så här:

Hej Katharina,

Tack för ditt mail.

Tyvärr har vi inget direkt svar på din fråga då vi inte hanterar kött i våra butiker.

Vi på xxxrekommenderar dig ändå att hålla dig till ekologisk julskinka, då detta betyder att djuren har levt ett drägligt liv, och att de inte har blivit uppstressade i onödan.

Vi får hänvisa dig till charkuteriföretagens kundtjänster för vidare information om deras varor, och tillvägagång sett. Företag så som Scan, Lithells, Nybergs deli, med fler.

Önskar du mer information om ekologisk mat så hänvisar vi dig till www.slv.se

Lycka till!

Med Vänlig Hälsning
Beata

xxx Kundtjänst


Jag tycker trots allt att det var ett trevligt svar och tackade givetvis och sa att jag ska kolla direkt hos tillverkarna. Fast jag la till att det vore väldigt bra om de själva och butikspersonalen hade mer kunskap om det här och annat ifall man har frågor när man är och handlar. Jag fick svar redan idag där de svarade att de skulle ta det till sig då de tyckte att det var en bra idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar