onsdag 3 november 2010

Cookies & creamglass

Att läsa innehållsförteckningen på glassförpackningar har visat sig vara en sorglig historia, minst sagt och det mest upprörande är att glassar riktade till barn alltid verkar innehålla icke önskvärda tillsatser. Men skulle någon ha hittat bra barnglass så får ni gärna mejla och berätta det så ska jag naturligvis skriva om den glassen här på min blogg.

Hur som helst så blev jag glassugen häromkvällen och läste naturligtvis igenom innehållsförteckningarna innan jag valde min glass. Efter att ha läst ett par förpackningar så kom jag till Häagen-Dazs cookies & creamglass som visade sig ha både bra innehållsförteckning och god smak. Så här ser innehållet ut:

grädde
skummjölk
sockerlösning (socker, vatten)
chokladkexbitar (vetemjöl, socker, kokosolja, kakaopulver, bakpulver, salt)
äggula
aromer (vanilj, socker)

Som jag tidigare har skrivit så är det trist att det ska vara så svårt att hitta bra glass och det är ju uppenbart att det går att tillverka glass i fabrik utan att tillsätta E-nummertillsatser, vilka vissa hävdar inte går. Finns viljan så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar