måndag 26 april 2010

Tillsatsfri smörgåsskinka

Då ska jag återigen göra ett inlägg om smörgåsskinka. Jag har nämligen på nytt varit in på en av livsmedelsbutikerna i närheten av mitt jobb för att fråga om de har fått hem skinka utan onödiga tillsatser (E-nummer) och det hade de, men den var slut. Senast jag frågade så visste inte expediten om de brukade ha det. Anledningen till att den inte fanns just nu var att efterfrågan var så stor att producenten inte hann leverera i samma takt som efterfrågan.

Men hon berättade också att det är ett problem med färgen och att skinkan snabbt ser tråkig ut. Själv känner jag nog att det är okej bara man vet varför och är inte skinkan dålig så kan man nog acceptera att den inte är så färgglad. Om man marknadsför smörgåsskinkan på ett positivt sätt och talar om att det är så här som skinka ser ut så tror jag att fler och fler accepterar en gråare färg. Jag hoppas i alla fall det.

Jag frågade förresten vilket märke det var, men det hade expediten glömt, så tyvärr kan jag inte berätta det så ni vet vad ni ska fråga efter när ni handlar om ni nu gillar smörgåsskinka alltså. Men det återkommer jag givetvis med i ett senare blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar