söndag 25 april 2010

Godis

Något som är gott men inte nyttigt är ju godis. De flesta gillar godis och tyvärr så är vi världsmästare på att vräka i oss plockgodis. Inte speciellt smickrande. Men även bland plockgodisbyttorna så kan ju variationen vara stor och sedan så har vi ju alla hyllmeter med chokladkakor, gelégodispåsar och annat. Allt är säkert inte så dåligt, det tror jag inte, men jag är absolut övertygad om att det finns mycket skräp som säljs.

Jag vet att många är noga med vilken mat som de äter, men hur är det egentligen med godiset? Är vi lika medvetna där? Mejla gärna och berätta, för jag är verkligen nyfiken. Själv är jag inte lika bra på att läsa innehållsförteckningen på godis, även om jag har börjat titta på det mer och mer.

Jag har sagt att jag i min blogg ska skriva om den mat som vi äter, men jag kommer även att lägga ner lite energi på godiset och vem vet, man kanske kan hitta riktigt mumsiga saker som inte alls har konstiga färg- och smakämnen. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar