onsdag 21 april 2010

Ett friskare Sverige

Under vecka 16, alltså den här veckan, så pågår en satsning som heter Ett friskare Sverige och som har med mat och hälsa att göra. Statens folkhälsoinstitut har fått i uppdrag av regeringen att samordna veckan och den görs tillsammans med ett hundratal arrangörer från kommuner, landsting, frivilligorganisationer och privata aktörer som deltar med en mängd olika aktiviteter. Här kan du se vad som händer just där du bor: ettfriskaresverige.nu

Speciellt mycket fokus läggs på barn, unga, gamla samt de med intellektuell funktionsnedsättning, men naturligtvis så gäller folkhälsa alla och kan det här göra att fler blir intresserade av vad de äter så är det toppen.

Innan jag avslutar mitt inlägg så vill jag be om ursäkt för att det har varit två dagar utan bloggande, men jobbet har tagit sitt och eftersom det här är en privat blogg så skriver jag aldrig från mitt arbete och därför händer det att det emellanåt blir en tom dag, eller som den här gången två, även om målet alltid är att göra inlägg varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar