lördag 10 april 2010

Svar igen...

Det gick snabbt att få svar igen om västkustsalladen. Fast jag vet inte vad jag ska säga om det faktiskt. Läs så får ni se:

Hej Katharina.

Om vi tar bort konserveringsmedlen hinner du som konsument aldrig köpa någon sallad innan den är för gammal. Har du själv kokt marmelad?? Om inte du tilsätter konservering måste du hinna äta marmeladen inom några dagar annars börjar den mögla.

Med vänliga hälsningar
Susanne Petersen


Jag har faktiskt skrivit om både Kung Markattas och St Dalfours marmelader och ingen av dessa har konserveringsmedel i sig och jag kan lova att hållbarheten är mer än tillräcklig, med andra ord månader. Sedan är det skillnad på olika konserveringsmedel och de vill uppenbarligen inte kännas vid att de valt dåliga sådana. För mig känns det som att personen på företaget som gör västkustsalladen, vilket jag inte tänker skriva ut här och ge dem reklam, har dålig kontroll på saker och ting.

För mig är nu mejlväxlingen med dem över och så även mina inköp från dem då jag inte har fått svar på det jag frågat och dessutom blivit bemött med en motfråga. Jag tycker även ambitionsnivån är låg när det gäller att tillmötesgå mig som kund och se till mina önskemål. För att avsluta det här så kan jag berätta att jag faktiskt har gjort egen marmelad och inte började dem mögla inom några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar