söndag 18 april 2010

Naturell crème fraiche

Crème fraiche är användbart till mycket och dessutom gott. Jag köpte den senast från Skånemejerier. Naturligtvis läste jag innehållsförteckningen och kunde konstatera att den var "som den skulle". Innehållsförteckningen ser ut så här:

högpastöriserad grädde
syrningskultur

Min erfarenhet hittills är att högfettprodukter är renare än lågfettprodukter och det är alltså bättre att använda dem därför. Vill man dra ner på fettet om man äter mycket av sådant här så är det alltså bättre att köpa fet crème fraiche och späda ut den i stället för att köpa en mindre fet produkt. Naturligtvis så ska jag titta vidare på andra produkter och berätta om dem också, för även om jag känner mig tämligen säker på innehållet i mejeriprodukter så är jag ingen expert utan vill lära mig mer och det kommer jag att göra tillsammans med mina bloggläsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar