onsdag 7 april 2010

Frågor och svar

Jag mejlar ju hela tiden till olika företag och frågar om deras produkter. Nyligen hade jag funderingar kring västkustsalladen som jag hade köpt och jag fick ju svar snabbt, men det var ju inte på mina frågor utan att det hade vidarebefordras:

Hej Katharina.

Tack för din mail.

Jag har vidarebefordrat den till vår kvalitetsavdelning och den produktansvariga och bett dem svara.

Med vänliga hälsningar
Susanne Petersen


Jag svarade i alla fall så här och mejlen skickades den 25 mars, så jag tycker nog att jag borde fått något livstecken från dem nu:

Tack så mycket för snabbt svar. Jag ser fram emot att höra vad de säger.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Den 6 april skickade jag två andra mejl och de ser ut så här:

Hej,

Jag har vid ett par tillfällen köpt era räkor i lag, den sort som kallas luxus. Smaken är det inget fel på, men jag undrar lite över innehållet. De här två konserveringsmedlen finns med: konserveringsmedel E 220 och E 211 och med anledning av det så är min fråga om det går att ta bort båda eller åtminstone ett av dem då de tros vara hälsovådliga?

Hälsningar Katharina Wallenborg



Hej,

Jag köpte er tomatsill och såg att det innehåller konserveringsmedlet E 211, som jag vet att fler än jag vill undvika att äta. Har ni några planer på att ta bort det här ur sillen eller ersätta det med något som är bättre ur hälsosynpunkt?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det ska bli spännande att se vad de säger, för jag måste ju ändå utgå ifrån att jag får svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar