torsdag 31 december 2009

Julmust och innehåll

Jag har precis skrivit ett mejl som jag ska skicka till bryggeriet som tillverkar en av de mustsorter som jag köpte. Vi får se vad svaret blir. Så här ser mitt mejl ut i alla fall:

Hej,

Jag har en fråga om julmust. Köpte er must som heter XXX. Den var helt okej, så jag har inga kommentarer om smaken, men det var en del tillsatser i den. Skulle man kunna göra en "renare" produkt? Jag gissar att hållbarheten blir kortare vilket är en nackdel och man dricker ju inte must så ofta i och för sig, men ju naturligare en produkt är, ju bättre är det ju eftersom det är tillsatser och konserveringsmedel i det mesta man handlar.

Gott nytt år och hälsningar från Katharina Wallenborg


2 kommentarer:

  1. Vilket bryggeri skickade du till? Fick du någon respons?

    SvaraRadera
  2. Hej, jag ber verkligen om ursäkt att jag inte har svarat tidigare. Har tyvärr missat din kommentar. Tyvärr har jag inte fått något svar och ska därför mejla på nytt. Jag återkommer i min blogg om det. Bryggeriet var Spendrups.

    SvaraRadera