onsdag 26 augusti 2009

Reklamblad

När jag satt här och skulle göra ett blogginlägg så kom jag att tänka på något helt annat än det jag hade tänkt skriva om från början och det är alla reklamblad som kommer i brevlådan. Jag tillhör nämligen de där som ännu inte fått upp det där "reklam undanbedes-märket" på brevlådan. Förr har jag velat ha reklamen, nu blir jag bara mer och mer irriterad över allt papper.

Sedan är det ju så - och det var det som fick mig att skriva om bladen - att ju mer intresserad av kost som man blir och ju mer man lär sig, ju färre saker finns det som man vill köpa och äta av det som det är extrapris på och vad ska man då ha de där reklambladen till? Nu har det istället blivit så att jag rynkar på näsan åt mycket, även sådant som jag tidigare köpte och jag tänker för mig själv "Vem köper det där"?

Det har ju i och för sig funnits mycket som jag har ratat de senaste 20 åren och det känns bra att veta nu att de där produkterna inte alls är något som har gjort att kroppen inte fått i sig viktiga näringsämnen. Istället har jag skonat den från mycket elände förstår jag så här i efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar