söndag 16 augusti 2009

Palmolja

Som konsument har man makt, även om den kan tyckas liten och det den enskilde gör kanske inte syns så tydligt. Men gör man rätt och många gör rätt så får det effekt och den kan bli så stor så att producenterna inte har något val, utan är tvungna att anpassa sig efter våra önskemål för att överleva.

Jag kan inte påstå att jag egentligen gillar att tvinga någon till något, men det finns vissa saker som bara känns så otroligt fel och som man som människa undrar över hur det kan bli så tokigt. En av de sakerna är användandet av palmolja/palmfett. Jag har nämnt det tidigare, men det tål att upprepas och det många gånger.

Fler och fler känner till att naturskogar avverkas för att kunna odla oljepalmen och det är en tragedi att oljan används i så stor utsträckning som den gör. Om många ifrågasätter det här så kan vi påverka och jag hoppas att du också gör det, precis som jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar