lördag 22 augusti 2009

Chilisåsens innehåll

Den 12 augusti så skrev jag om innehållet i Felix chilisås och den innehöll inga tillsatser, däremot så var det en chilifrukt på flaskan, vilket jag tyckte var lite vilseledande. Jag mejlade och frågade hur det kom sig att man avbildade en chilifrukt när det knappt var någon chili i och här är svaret, som jag tycker är informativt även om jag fortfarande anser att etiketten är vilseledande.

Hej

Och tack för dina synpunkter på vår Chilisås.

Vi visar tomat och chilifrukter på etiketten för att produkten innehåller dessa ingredienser. Tomat är en mycket stor råvara över hela världen. Här finns en stor industri som tar fram tomatpuré som man sedan använder i chilisåsen. Tomaten är en växt som lämpar sig alldeles utmärkt för detta.
Vad gäller Chili är det en mycket mindre marknad och när man ska smaksätta med chili använder man chilipulver eftersom det är omöjligt för oss att hantera färsk chilli när vi gör vår Chilisås.

Med vänlig hälsning Lars-Erik Jönsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar