söndag 31 augusti 2014

Ny sorts chips, sourcream & cheese

Ja det är nya chips, inte bara nya för mig. Det var maken som köpte dem när jag köpte en annan sort som han inte var så sugen på. Men jag kunde ju inte låta bli att smaka på dem så klart och jag gillade dem jag med. Innehållet är ganska okej, men inte så bra som man skulle önska för en ny produkt.

Ingredienser:

potatis
solrosolja
kryddblandning (vasslepulver (från mjölk), salt, kärnmjölkspulver, ostpulver, druvsocker, aromer, lökpulver, jästextrakt, syror (mjölksyra, citronsyra), paprikaextrakt)
vegetabilisk olja

Mjölksyra framställs genom jäsning av socker och vatten eller genom en kemisk process. Vilket det är här vet jag inte, men man kan väl gissa på det senare. Citronsyra är E 330, vilket man har valt att inte skriva. När det gäller "vegetabilisk olja" så ser det lite konstigt ut att bara skriva så, solrosolja är ju också vegetabilisk olja. Nja, jag väljer nog hellre andra chips än de här även om de var goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar