onsdag 20 augusti 2014

Chipsinnehållsfråga

Jag fick faktiskt iväg ett mejl igår om chipsen. Inte för att jag inte borde ha fått det, men ni vet hur det är, ibland tänker man att man ska göra något och sedan så blir det ändå inte av. Så här skrev jag i alla fall:

Hej, jag har en fråga angående era chips som heter English cheddar. De smakade bra, men jag undrar lite över innehållet. Det står att det är aromer i, vad innebär det? Sedan undrar jag vilken olja som används utöver solrosolja.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Tyvärr är min erfarenhet att det ofta är palmolja i mat och snacks när det bara står vegetabilisk olja. Lite fult kan man tycka eftersom meningen då sannolikt är att dölja detta. Men när solrosoljan står utskriven så blir det minst sagt lite märkligt att inte tala om vad den andra oljan är. Då hade man kunna skrivit vegetabilisk olja båda gångerna i så fall. Men vi får se vad de säger; det kanske är så att den är framtagen på ett för miljön hänsynsfullt sätt om den nu finns bland ingredienserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar