fredag 8 augusti 2014

Fredagsmys

Det är namnet på chipsen som jag hittade häromdagen. De smakade väldigt bra, precis som flera andra sourcream & onion chips (ja det står så på påsen). Innehållet då?

potatis
solrosolja
salt
torrmjölk från gräddfil
lökpulver
socker
jästextrakt
arom (innehåller senap)
sötat vasslepulver
skummjölkspulver
persilja
vitlökspulver
surhetsreglerande medel (mjölksyra)
kryddextrakt

Arom vet man ju aldrig vad det innehåller, så det får jag mejla och fråga om. Passar på att fråga vad kryddextrakt är också. Förmodligen är det inga E-nummer i innehållet, men det vet man inte förrän man har tagit reda på det. Skulle det nu råka vara det så behöver de ju inte vara farliga, men jag letar ju bara efter livsmedel utan tillsatser eftersom jag är nyfiken på om det går att hitta sådana om man alltid vill ha ett E-nummerfritt alternativ. Det gör det inte har jag lärt mig, men jag letare vidare och mejlar och frågar. Man både påverkar och lär sig saker på kuppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar