tisdag 12 augusti 2014

Rollokolamejl

Ibland tar det ett tag innan man får tummen ur, men nu har jag äntligen fått iväg ett mejl till tillverkaren av rollokola. Jag bloggade om dessa kolor den 28 juni, så jag antar att det var på tiden. Så här skrev jag:

Hej, jag har en fråga angående era rollokolor som för övrigt är mycket goda, men som har ett lite tråkigt innehåll. Går det inte att göra dem utan emulgeringsmedel och hur framställs det? Undrar också varför det är glukos i när det även är socker tillsatt, det borde ju räcka. Till sist: vad innehåller ingrediensen aromer?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Nu är visserligen inte rollokola den största favoriten som jag har, men god är den och jag tackar inte nej. Däremot så kan innehållet få mig att tveka lite. Jag har dock en favorit bland kolor och det kanske är läge att se vad de innehåller, men risken är stor att jag inte blir nöjd. Den sorten är dessutom så god så jag inte kan låta bli att äta dem även om det skulle vara tillsatser som jag absolut inte vill ha. Det är ett dilemma detta med godis och tillsatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar