torsdag 27 februari 2014

Tågmat och tillsatser

Jag tillhör ju skaran (och jag har förstått att jag inte är ensam) som undviker tågmat och för min del så handlar det främst om att den smakar illa, vilket är vad andra som inte äter den också säger. Idag var jag dock ute och åkte tåg och kom fram innan lunch, så någon sådan var inte aktuell hur som helst, men i högtalarna kunde jag höra att det fanns mycket gott att äta i bistron.

Eftersom jag råkade befinna mig där just då så blev jag nyfiken och tittade efter vad det fanns att äta. I ärlighetens namn så såg en del riktigt gott ut, men när jag tittade på ingredienserna så blev jag ganska besviken. Detta var inget annat än en studie i E-nummer kändes det som. Varför, varför, varför ska det vara så svårt att få naturlig mat? Hur har vi kunnat hamna så snett så att många till och med tror att tillsatserna är en nödvändighet? Nej, tågmaten får klara sig utan mig även fortsättningsvis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar