tisdag 18 februari 2014

Chokladsvar på facebook

Det gick snabbt att få svar och det kom redan dagen efter att jag hade ställt min fråga om vad den nya chokladen innehöll. Däremot så vet jag inte vad jag ska säga om det. Så här ser det ut:

Hej Katharina. Tyvärr kan vi inte ange innehållsförteckningen på vår hemsida. Anledningen är att små ändringar kan ske löpande i receptet på våra produkter och kan därmed påverka innehållsförteckningen. Det är därför endast på baksidan av förpackningen vi kan garantera att det är helt rätt information. Mvh, XXX.

Självklart så måste de få ha sina skäl för att inte ange innehållet på webben, men jag kunde trots det inte låta bli att göra ett inlägg till. Efter det så har det dock varit tyst.

Tack för svaret, även om jag ändå önskar att det fanns info även på webben. Ibland är det svårt att läsa de pyttesmå bokstäverna. Ändras verkligen innehållet så ofta så att det är omöjligt att skriva det även där förresten? Då gäller det verkligen att ha koll, speciellt om man är allergiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar