söndag 9 februari 2014

Marängmejl

Det blev ett mejl till marängtillverkaren igår. Jag hoppas på snabbt svar och det ska bli intressant att läsa vad de säger som svar på mina frågor. Så här ser mitt mejl ut:

Hej, jag köpte era maränger och blev ganska besviken över innehållet och speciellt över tillsatsen guarkärnmjöl. Varför tillsätts det? Undrar även varför man inte använder äggvita marängerna? Även citronsyran funderar jag över varför den är tillsatt? Ni skriver på påsen med "Maräng toppar" så här: "Garanti på riktigt. Inte nöjd? Vi ger dig kompensation och går till botten med varför du blev besviken." Nej, jag är inte nöjd, speciellt inte som jag brukar handla andra livsmedel från XXX och även rekommenderar dem till andra när jag hittar tillsatsfria sådana och ni har flera bra saker i ert sortiment. Visst kan ni väl bättre även när det gäller marängtopparna?

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar