söndag 2 februari 2014

Chokladkakor

Jag skrev nyligen om chokladtillverkaren Weiss och deras helt E-nummerfria chokladkakor. Det finns säkert fler bra tillverkare, men jag har bara sett de här hittills och jag försöker hålla ögonen öppna. En av våra bättre producenter har alltid tillsatser i sin choklad och jag tänkte att jag skulle mejla och fråga varför. Alltså så gick jag in på sajten och skulle börja skriva och möts av det här:

Kontaktuppgifter* Kvinna Man


Förnamn*

Efternamn*

Företag

Adress* Nummer*


Postnr* Ort*


Region/State

Land*

E-postadress*

Telefon

Alla uppgifter med asterisk efter sig är obligatoriska. Vad spelar det för roll vilken gata som jag bor på? Jag vill bara veta varför de inte tillverkar tillsatsfri choklad! Häromdagen var det en annan producent som hade en massa frågor som först skulle besvaras för att man skulle få skicka ett mejl till dem, trist tycker jag. Det blev inget mejl till XXX, utan jag ringer någon dag i stället. Självklart så återkommer jag med deras svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar