torsdag 20 februari 2014

Fredag!

Ja idag är det fredag, bästa dagen på veckan! Kanske är egentligen lördag den bästa för många eftersom det är ledigt då och man har kvällen framför sig utan att behöva ställa klockan nästa dag, men känslan idag när hela helgen är kvar är oslagbar, i alla fall för mig. Men att höra om stackars grisar som skickas till Tyskland för slakt är inget som gör dagen bättre och egentligen så skulle jag vilja utveckla det här nu, men jag tänker inte skriva mer i alla fall, utan återkommer en annan dag.

Idag blir det ett positivt inlägg och jag tänkte faktiskt uppmana er att gå ut på nätet och upptäcka alla härliga mat- och vinsajter. Men unna er med måtta (en liten brasklapp måste man få skicka med), det visas ju matlagningsprogram i TV mer eller mindre dygnet runt och det provas vin innan många ens har ätit frukost. Jag är utan tvekan den mentala hälsans förspråkare, precis som den fysiska hälsans så klart, men att unna sig vid färre än fler tillfällen gör ju att det blir den där festen som man vill åt. Vi lever i ett frossarsamhälle så det gäller att se upp.

Men med detta sagt så tycker jag att det är fantastiskt med allt detta engagemang och alla vackra bilder som man kan titta på. Visst är även detta konsumtion, men det är upplevelsekonsumtion och inte prylkonsumtion och det gillar jag. Något som inte ska underskattas när det gäller man är ju alla goda kryddor och kryddblandningar. Har du inte vågat prova allt som du är nyfiken på så gör det. En nypa av något kan förändra hela maträtten.

Med alla recept som finns att tillgå enkelt så kan man laga massor av goda maträtter till bra pris, vilket är bra så klart och vill man bjuda vänner på middag så kan man använda högrev likaväl som oxfilé bara rätter är vällagad. Det är bara att prova och njuta.

Leta och låt dig inspireras och ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar