lördag 15 februari 2014

Ny chokladkaka

På facebook idag så gjorde en av våra chokladkakstillverkare reklam för en ny sorts choklad. Ärligt talat så ser den farligt god ut, men som alltid så är jag ju nyfiken på innehållet. Jag surfade därför vidare till deras sajt, men inte fanns det någon information om innehållet där inte, faktiskt inte på en enda sort av deras choklad. Tillbaka till facebook och sidan som de har där och in och fråga alltså. Så här skrev jag:

Varför hittar man ingen innehållsförteckning på er webbsida? Jag är nämligen nyfiken på om den nya chokladen är tillsatsfri.

Nu handlar ju inte detta bara om E-nummer; jag tänker osökt på våra allergiker. Då är det inte bara att handla och äta. Självklart så tittar man ju på det som man handlar när man är i affären, men det skadar aldrig att man även kan hitta innehållet på nätet. Har man en sajt så tycker jag att innehållet ska framgå där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar