lördag 24 augusti 2013

Livsmedelsverket och mejl

Ni som följer bloggen minns kanske att jag har mejlat för att få mer information om E 150. Två gånger har jag fått svar från Livsmedelsverket om att mejlet inte går att leverera. Nu läser jag mer noga bland allt som står och ser att de skriver att mejlen till deras adress är begränsad? Vad är det för konstigheter? De är en myndighet som ska stå till oss invånares förfogan. Eller har jag missuppfattat något? Men jag ska försöka få fram mer information om tillsatsen på annat håll och den återkommer jag så klart med.

Nu när jag skriver det här inlägget så slår det mig igen hur svårt det är att verkligen få annat än ytlig information om E-nummer. Jag har på olika sätt utöver vad E-numret är för ingrediens försökt att få fram information om hur de framställs till exempel och sådant kan vara svårt om man vill veta mer om den kemiska processen.

Men E-nummer är intressant ut både etisk och hälsoaspekt, så jag kommer inte att ge mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar