lördag 31 augusti 2013

Digestive

Digestive är namnet på ytterligare en sorts kex som jag har köpt. Jag kan på en gång säga att jag inte tänker skriva vem tillverkaren är då det är flera E-nummer i kexen och dessutom så irriterar jag mig över att det är palmolja tillsatt. Nu är inte det en anledning att låta bli att skriva varifrån de kommer, utan bara ett ytterligare irritationsmoment. Fy vad jag känner mig gnällig men åh vad jag önskar att kex bara innehöll vad kex behöver innehålla.

Det här är i alla fall vad som finns i innehållsförteckningen på den här sorten:

vetemjöl
socker
fullkornsvetemjöl (16 %)
palmolja
glukos-fruktossirap
jäsningsmedel (E 500, E 334, E 503)
salt

Jag undrar om det finns digestivekex utan tillsatser? Tror inte det, men vem vet, endera dagen kanske jag ramlar på några.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar