fredag 30 augusti 2013

Kyckling

I morse var det som vanligt matlagning och vintips i morgon-TV:n. Eftersom jag har åkt på en förkylning igen så är jag hemma och hade därför tid att titta och då kom majskyckling på tal. Den skulle inte innehålla någon vätska tillsatt och det är ju precis sådan kyckling som man vill ha, kyckling utan vätska alltså. Filéer med vatten i är ju värdelösa då maten blir kokt istället för stekt. Jag har många gånger undrat hur producenterna tänker när de sprutar in 10 procent vatten i rent kött; värdelöst säger jag!

Hur som helst så har jag sett majskyckling ibland när jag har handlat, men inte funderat så mycket över innehållet i filéerna (jag köper i princip bara filéer), men det ska jag göra nästa gång som jag handlar kyckling. Om de här inte har något vatten tillsatt så har de förhoppningsvis inte heller något E-nummer insprutat i sig.

Jag har bloggat många gånger om just kycklingkött, men inte just om majskyckling, däremot så har jag lärt mig att det gäller att läsa innehållet för inte ens färskt kött går fritt från tillsatser ibland. Bedrövligt blir mitt slutord här, för det finns inget förlåtande med de här dumheterna anser jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar