fredag 28 juni 2013

Snaps från Darum

Förra veckan så skrev jag om midsommar och snapsar. Många gillar ju just att ta en sådan vid större helger och jag lovade att titta efter eventuella tillsatsfria alternativ. Jag har nu hittat ett företag i Malmö som har både ekologisk och tillsatsfri tillverkning av olika spritdrycker. Du kan handla dessa på systembolaget och vill du läsa mer om företaget som är helsvenskt, så gå in på darom.se

På systembolaget finns det en mängd val om man vill ha starksprit och jag råder dig därför att fråga personalen om det inte står på flaskan vad som finns i. Sedan så hoppas jag i och för sig att den mängd som du tänker förtära inte är så stor så att någon eventuell tillsats är det som är problemet, men allt tillsatsfritt som finns är att föredra tycker jag. Det är en principsak för mig och jag är dessutom intresserad av att hitta alternativ till allt i tillsatsdjungeln. Vi är ju tyvärr så vana vid tillsatser så att det är det tillsatsfria, det naturliga, som är undantagen i våra butiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar