onsdag 5 juni 2013

Mejl om rostbiffen

Jodå, jag fick iväg ett mejl efter att jag hade bloggat, dock har jag inte fått svar ännu, men så snabbt kan man i och för sig inte räkna med att folk ska höra av sig. Så här skrev jag:

Hej, vi åt nyligen er goda gourmetgrillade rostbiff. Innehållet var helt okej, men jag undrar om stabiliseringsmedel verkligen är nödvändigt. Köttet kommer från innanlår så det behöver inte tillagas så länge och borde hålla ihop ändå. Jag vore väldigt tacksam för svar från er. Äter nämligen helt tillsatsfritt även när det inte är någon hälsovådlig tillsats, det är mer en princip.

Hälsningar Katharina Wallenborg


När det gäller övriga frågor som jag har skickat till olika ställen så väntar jag på flera svar som ni kanske har märkt. Jag lägger nämligen ut dem direkt jag får dem. När det gäller mejlet om fläskytterfilé, alltså benfri fläskkotlett, så har jag trots påminnelse inte hört något ännu. Kanske tyckte de att mejlet var tramsigt, eller också så vill de inte svara på varför de kallar något för filé fast det inte är det.

För övrigt så tror jag att det har effekt att man ställer frågor och skickar in synpunkter och ju fler som gör det ju bättre. Vill vi ha mat som är värd namnet och som är vad den sägs vara, då måste vi vara medvetna och reagera när vi inte är nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar