söndag 23 juni 2013

Lindor

Ja det är namnet på fantastiskt god tryffel, vit tryffel med citrussmak. Ja nu står det visserligen "citrus smak" på påsen, men så ska det så klart inte stå. Hur som helst... Jag fick den här tryffeln av en väninna och även om jag då och då äter sådan från den här fabrikanten, så är det första gången som jag smakar den här sorten. Eftersom jag vet att inte ens dyr tryffel är tillsatsfri så ska det bli spännande att se vad de har stoppat i den här goda chokladen.

Ingredienser:

socker
kakaosmör
vegetabiliskt fett
mjölkpulver
skummjölkspulver
naturligt aromämne: citrus
emulgeringsmedel: sojalecitin
aromämnen

Ja det var ju inte så farligt faktiskt, även om jag gärna klarar mig utan sojalecitin. E 322 är inget problem att äta såvida man inte är extremt känslig eftersom det innehåller protein. Men jag bloggar ju för att försöka hitta livsmedel utan tillsatser så den här kommer jag inte att tala om tillverkaren på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar