söndag 2 juni 2013

Ostwurstmejl

Då har jag äntligen fått iväg det där mejlet till tillverkaren av den goda ostwursten. Jag gissar att svaret blir att det är hälsovådligt att inte ha alla tillsatser samt att det behövs för hållbarheten. Till viss del sant kanske, men det finns korv utan en enda tillsats och jag har vare sig hört att den är farlig att äta eller sett att den blir gammal så snabbt så det inte skulle gå att tillverka och sälja den.

Mitt mejl:

Hej,

Jag köpte er ostwurst häromdagen som var väldigt god, men när jag läste innehållet så blev jag inte lika nöjd. Är det verkligen nödvändigt med alla tillsatser? Vilket alternativ ska man välja om man inte vill ha dem i korven? Jag förstår att hållbarheten blir lite kortare, men för mig som kund är det värt det och jag betalar även mer bara jag vet att maten är så ren som möjligt. Det är inte bara en fråga om hälsa, utan även etik eftersom jag inte har någon lust att betala för annat än det som faktiskt behövs för att göra korv.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar