fredag 21 juni 2013

Glad midsommar till er bloggläsare!

Årets längsta dag och jag hoppas att det är vackert väder i hela landet, det är vi välförtjänta av så lång som vintern var i år. Jag hoppas också att ni äter och dricker riktigt gott idag och unnar er det bästa, men med måtta så klart. Hur god maten än är och hur god drycken är till, så blir det inte gott när det blir för mycket även om det är lätt hänt. Här vill tyvärr inte alla ha sill, så vi kommer att äta hemgjord smörgåstårta, men det är aldrig fel och det är för övrigt vår favoriträtt i familjen. Rosébubbel till blir det också och är det gott så ska jag ta reda på hur det är framställt och kanske har jag ett bra tips på både miljövänligt framställt vin och ett utan tillsatser.

Vi är inga stordrickare av snaps här och någon sådan kommer det alltså inte att bli ikväll, men jag kan tycka att det är gott någon gång och många vill ju ha sin nubbe till sillen. Sent omsider kom jag att fundera över hur sprit är framställt när det gäller miljö och eventuella tillsatser och det ska jag ta reda på, men det hinner jag inte nu idag. Men jag återkommer även där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar